Navigation Menu+

Zacznij wiosnę biegiem

Opublikowano w Lut 5, 2015 przez w Czas wolny, Zdrowie | 0 komentarzy

kobieta biega

Chociaż miłośnicy ruchu fizycznego twierdzą, że sezon na bieganie trwa cały rok, to jednak wiele osób za uprawianie sportu zabiera się właśnie wraz z nadejściem wiosny. A skoro prognozy pogody są pomyślne i według nich mamy już przedwiośnie, warto zastanowić się nad tym czy nie rozpocząć przygody z bieganiem.

Bieganie jest sportem dla każdego i podobno 99 procent osób może właśnie ten sport rekreacyjnie uprawiać. Jak zacząć? O czym pamiętać?

dziewczyna biegnieOto kilka rad dla początkujących:

1. Jeśli coś Ci dolega – przebadaj się. Podstawowe badania krwi i moczu, glukozy i EKG wystarczą, by upewnić się, że to sport dla Ciebie.

2. Musisz mieć konkretny cel. Może to być zrzucenie zbędnych kilogramów, może być określenie ilości przebiegniętych kilometrów w sezonie/miesiącu/tygodniu, albo narzucenie sobie reguły, że ćwiczysz 2-3 razy w tygodniu po 45 minut.
3. Zrób zakupy. Aby biegać nie trzeba wydawać majątku. Wystarczą dobre buty (“dobre” nie zawsze oznacza “najdroższe”) wybrane w sklepie dla biegaczy, a nie na bazarku czy w markecie. Tylko tam można skorzystać z profesjonalnych porad. Odzież do biegania nie musi mieć wyjątkowych właściwości, może być złożona ze zwykłych spodni dresowych, bluzy i t-shirtu. Kobiety muszą jednak zainwestować w sportowy biustonosz. Na gadżety typu pulsometr można sobie pozwolić później – gdy bieganie się spodoba i chcemy kontynuować nową pasję. Można jednak kupić opaskę na telefon komórkowy lub odtwarzacz MP3 i dobre słuchawki – muzyka podczas biegania uprzyjemni czas.

4. Aby nie zniechęcić się już podczas pierwszego biegu nie wolno narzucić sobie zbyt dużego tempa. Powrót z biegu z bolącymi mięśniami i wypluwając płuca to efekt zbyt szybkiego biegu. Na początek można maszerować. Lepiej zacząć wolno, ale biegać systematycznie. Na bieganie sprintem przyjdzie czas po kilku tygodniach treningów.
5. Nie wolno biegać codziennie. Lepiej co 2-3 dni nawet po 30 minut, aż dojdziemy do godziny.

6. Pora na bieganie powinna być wybrana przez nas. Ma pasować do naszego rytmu dnia i nie może kolidować z codziennymi obowiązkami.

7. Zapoznaj się z zasadami odpowiedniego żywienia dla osób, które biegają, by nie schudnąć za szybko, ale też nie biegać z obciążonym żołądkiem. Pić jednak trzeba znacznie więcej niż do tej pory.

8. Nie można zapominać o rozgrzewce i rozciąganiu mięśni. To pomaga zapobiegać kontuzjom.

9. Biegaj w różnym terenie, nie tylko dlatego, by bieganie było ciekawsze, ale także po to, by nie poruszać się tylko po asfalcie, ale także po miękkich, nierównych podłożach.

10. Nie biegaj, jeśli tego nie lubisz mimo podjęcia kilku prób… Nie każdy musi… Może wybierz pływanie albo rower?

biegacze

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.