Navigation Menu+

Warto pływać!

Opublikowano w Lut 21, 2019 przez w Czas wolny, Zdrowie | 0 komentarzy

Sport to zdrowie, ale nie zawsze możemy uprawiać każdą formę aktywności fizycznej. Wyjątkiem jest pływanie, w przypadku którego nie ma prawie żadnych przeciwwskazań. Mało tego lista argumentów za tym, że warto pływać jest długa.

Pływanie jest przyjemne, relaksujące, ale to nie wszystkie zalety tej dyscypliny.

dzieci

Pływanie to aktywność dla każdego

 

Dlaczego warto pływać?

Wzmacnia mięśnie i oszczędza stawy – pływanie angażuje wszystkie grupy mięśni, ale nie nadwyręża stawów, minimalizuje ryzyko kontuzji. Jest wskazane w przypadku urazów czy bólu stawów, poprawia ich elastyczność oraz ruchomość.

Wzmacnia kręgosłup – stymuluje mięśnie grzbietu i brzucha, zapobiega skrzywieniom kręgosłupa, zalecane przy urazach pleców.

płynie

Pływanie wzmacnia mięśnie i kręgosłup

 

sportowiec

Warto pływać po treningu siłowym

 

Regeneruje mięśnie po treningu siłowym, co jest niezbędne dla ich rozwoju, rozciąga i odpręża mięśnie.

Wpływa korzystnie na układ krwionośny i oddechowy – poprawia pracę serca, zwiększa pojemność płuc, reguluje ciśnienie krwi, pomaga zapobiegać udarom mózgu i zawałom.

Wysmukla sylwetkę – pomaga spalać kalorie, modeluje całe ciało.

kobieta

Pływanie modele sylwetkę, pomaga schudnąć

 

aerobic

W wodzie łatwiej zgubić zbędne kilogramy

 

Przynosi ulgę w astmie – ogranicza ataki astmy, poprawia ogólną kondycję osób chorych na astmę.

Hartuje organizm, wzmacnia naczynia krwionośne, poprawia kondycję skóry – dzięki kąpielom w chłodnej wodzie.

Poprawia humor, redukuje stres – uwalnia endorfiny (hormon szczęścia), zapewnia relaks, reguluje oddech, jest przyjemne.

para

Relaks i poprawa nastroju w wodzie

 

 

Zdjęcia: pixabay.com, shutterstock

 

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.