Navigation Menu+

Pierś z kurczaka – pomysł na fit danie

Opublikowano w Kwi 13, 2017 przez w Uroda, Zdrowie | 0 komentarzy

pierś z kurczaka

Jeśli ćwiczysz, biegasz, podnosisz ciężarki czy chociaż chodzisz na zumbę, wiesz dobrze, jak po takim wysiłku bardzo odczuwasz głód. Aby dostarczyć organizmowi właściwej porcji składników odżywczych, niezbędnych do tego, by zregenerował się i nie odkładał później warstwy tłuszczu na zapas, warto zjeść danie zawierając łatwo przyswajalne białko oraz węglowodany proste. Pierś z kurczaka to produkt bardzo polecany po każdym wytężonym wysiłku fizycznym, najczęściej w towarzystwie ryżu…

pierś z kurczaka

Zalety mięsa z kurczaka

Mięso  z kurczaka ma więcej białka niż wołowina i wieprzowina. Do tego pierś z kurczaka ma bardzo mało tłuszczu, jest lekkostrawna i można ją (w postaci gotowanej) podawać dzieciom i osobom starszym. Pierś z kurczaka to także dobry posiłek dla osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu i odchudzającej się, pod warunkiem, że zdejmiemy z niej dosyć tłustą skórę.

Osoby, które jak najbardziej są fit i szukają naturalnych produktów wybierają piersi z kurczaka zagrodowego. Dzięki modzie na zdrowe żywienie, coraz łatwiej znaleźć takie kurczaki w sklepach mięsnych czy marketach. To skrzyżowania kurczaka mięsnego (brojlera) z kurczakiem wiejskim. Kurczak taki żyje około 8 tygodni, a nie 5, jak ten hodowany w klatce, nie podaje się mu antybiotyków, a karmiony jest paszą roślinną, bez składników genetycznie modyfikowanych, ma możliwość wychodzenia na zewnątrz, porusza się swobodnie. Dzięki takim zabiegom mięso kurczaka jest chudsze i po prostu smaczniejsze…

pierś z kurczaka

Pomysły na danie z piersi kurczaka

Dietetycy podkreślają, że zjedzenie po treningu gotowanej piersi z kurczaka z ryżem, szybko dostarczy energii i białka, ale każdy wie, jak szybko może się taka diety znudzić. Dlatego radzą modyfikować to danie. Podanie ryżu z gotowaną piersią można wzbogacić o warzywa skropione oliwą, albo w ogóle ryż zamienić na makaron pełnoziarnisty, a nawet na ziemniaki, które bez sosu są pokarmem niskokalorycznym, a zawierają sporą dawkę potasu. Dodatkową zaletą takiego posiłku jest czas jego przygotowania – zarówno mięso, jak i warzywa czy ryż można przygotować w 30 minut. To akurat tyle, ile wystarczy na kąpiel po treningu i już można zasiadać do dania godnego prawdziwego sportowca!

Zdjęcia: pixabay.com

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.