Navigation Menu+

Młoda marchew – już jest!

Opublikowano w Mar 23, 2017 przez w Zdrowie | 0 komentarzy

młoda marchew

Powitanie wiosny to nie tylko cieńsze ubrania, słońce i zielona trawa pod stopami, ale także świeże warzywa. Między innymi młoda marchewka, która już w marcu pojawia się na straganach. Jest niewielka, cienka, często z zieloną natką, którą uwielbiają jeść moje świnki morskie.

młoda marchew

Uniwersalne tanie warzywo

Z marchewki zawsze można zrobić sok, a także surówkę – z dodatkiem jabłka i odrobiny cukru oraz gęstej śmietany smakuje bardzo dzieciom, dla których jedzenie warzyw i owoców to często problem. Młodą marchew wystarczy dokładnie umyć i już można jej użyć jako przekąski między posiłkami, w domu, w pracy, a także jeść ją z hummusem czy innym dipem, zamiast przegryzać niezdrowe przekąski.

młoda marchew

Opalanie na marchewkę

W marchewce przede wszystkim jest beta-karoten, czyli prowitamina A. To on zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wzroku, wzmacnia odporność organizmu, wspomaga leczenie zmian skórnych – na przykład trądziku oraz opóźnia tworzenie się zmarszczek. Gdy jemy marchewkę i lubimy wystawiać się na działanie promieni słonecznych, szybciej się opalimy, dłużej będziemy widzieć efekty opalania, ale też zabarwienie skóry będzie ładniejsze. Nie należy jednak przesadzać z ilością marchewki, bo z czasem skóra może nabrać marchewkowego odcienia. Przyjęło się, że 2 szklanki soku z marchewki codziennie wystarczą. Poza tym witamina A w zbyt dużych ilościach może być toksyczna, prowadzić do nadpobudliwości, chorób skóry czy zaburzeń wzroku. Marchew, a dokładniej zupa z młodej marchewki to często ratunek dla żołądka. Polecana jest w przypadku biegunki, także dla niemowląt.

Co można zrobić z marchwi, poza wspomnianą już surówką i zupką? Nawet ciasto i babeczki! Marchew to świetny składnik słodkich wypieków. Nadaje im wilgotności, pięknej, brązowej barwy. Znakomicie komponuje się z przyprawami korzennymi – imbirem, cynamonem, gałką muszkatołową, goździkami oraz z dodatkiem serka śmietankowego lekko solonego czy z bakaliami – orzechami, migdałami, wiórkami kokosowymi.

Zdjęcia: pixabay.com

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.