Navigation Menu+

Fotografia produktowa – sposób na lepszą sprzedaż?

Opublikowano w Kwi 19, 2017 przez w Finanse | 0 komentarzy

fotografia produktowa

Sprzedajesz niepotrzebne Tobie rzeczy na portalach albo prowadzisz profesjonalny sklep internetowy? Zastanawiasz się, dlaczego wciąż wyprzedza Cię konkurencja a Twoje obroty ze sprzedaży są niezadowalające? Może po prostu zdjęcia tego, co sprzedajesz nie są atrakcyjne?

 fotografia produktowa

Co to jest fotografia produktów?

Taką dziedziną jak fotografia produktowa zajmują się wyspecjalizowani fotograficy. Oczywiście mogą oni na co dzień robić zdjęcia reporterskie albo uczestniczyć w sesjach ślubnych, jednak fotografia produktów to nie jest najłatwiejsza dziedzina tej sztuki. Wymaga od fotografa posiadania odpowiedniego sprzętu, doświadczenia, precyzji, a także sporej cierpliwości, bo tylko odpowiedni kontrast, jasność, tło, kolor odwzorowują prawdziwy wygląd przedmiotów, które wystawiamy w sklepie.

 fotografia produktowaKiedy warto zainwestować w fotografię?

Oczywiście ktoś, kto sprzedaje regularnie kilka używanych bibelotów na platformie ogłoszeniowej może zdjęcia zrobić samodzielnie. Jednak, aby dobrze wyszły, potrzebne jest naturalne światło i dodatkowa lampa błyskowa, białe tło albo namiot bezcieniowy, dobrej jakości obiektyw i sporo cierpliwości oraz chęci do nauki i poszerzania swojej wiedzy. Fotografia produktowa nie wymaga efektów specjalnych, nie jest nasycona artyzmem, ale musi być wyraźna. Klient musi mieć wrażenie, że ogląda daną rzecz na żywo. Każde zdjęcie powinno pokazywać maksymalnie wiele szczegółów, co jest niestety trudne w przypadku niewielkich przedmiotów.

W przypadku prowadzenia większej sprzedaży, czy to na portalu aukcyjnym, czy we własnym sklepie internetowym, przyda się zaprzyjaźniony fotograf, który co jakiś czas zrobi zdjęcia nowych towarów w miejscu naszej działalności albo we własnym studiu. Taka fotografia nie zawsze wydaje się tania, jednak w Internecie kupujemy wzrokiem i jakość zdjęć może bezpośrednio przełożyć się na wysokość dochodów ze sprzedaży, a także na odbiór naszej firmy przez klientów – piękne, dobrze zrobione zdjęcia produktów zdecydowanie budują zaufanie i są jedynym czynnikiem, który skłania do kupowania.

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.