Navigation Menu+

Dla zdrowia, smaku i urody – pyszne sałatki

Opublikowano w Wrz 30, 2018 przez w Dom, Zdrowie | 0 komentarzy

Parafrazując znane powiedzenie można powiedzieć, że kto jada sałatki ten piękny i gładki. Na pewno jest w tym wiele prawdy, o ile oczywiście odpowiednio skomponujemy sałatkę i nie wybieramy „gotowców” utopionych w niezdrowym majonezie. Wbrew pozorom nie tylko wiosenne nowalijki sprzyjają sałatkowym przysmakom. Jesień i zima to sezon warzyw zdrowych, bogatych w antyoksydanty i witaminy, budujących odporność.

ogórek

Sałatki na każdy dzień, na każda pogodę

 

Dlaczego warto sięgać po sałatki

Poza tym, że są pyszne i można jeść je praktycznie o każdej porze dnia? Oto kilka argumentów za:

  • są niskokaloryczne (jeśli nie ma w nich dodatków takich jak tłuste sosy majonezowe, wędliny czy sery),
  • stymulują metabolizm, perystaltykę jelit
  • są bogate w witaminy i składniki mineralne oraz błonnik (zwłaszcza na surowo),
  • są apetyczne, miłe dla oka, kolorowe,
  • można jeść je na co dzień, zabrać do pracy, podawać jako ulubione potrawy dla gości.

 

warzywa

Sałatki to bogactwo witamin, minerałów i doskonały smak

 

sałatka z kurczakiem

Sałatka – rozkosz dla podniebienia i dla… oczu

 

 

krojenie

Najlepsze są własnoręcznie przygotowane, domowe sałatki

 

Jak przygotować najlepsze sałatki

  • Jak wskazuje nazwa dobrze jeśli w sałatce znajdzie się sałata albo inne liście, które z reguły zawierają sporą dawkę zdrowego kwasu foliowego, witaminy A, E, C, minerałów, przeciwutleniacze i… symboliczną ilość kalorii.
  • Sałatka to warzywa, jak najwięcej – jeśli się da najlepiej surowe, zachowujące wszystkie wartości i składniki odżywcze; warto wybierać warzyw sezonowe.
  • Aby sałatka była pożywna (może zastąpić posiłek) dodajemy źródło białka, czyli mięso (chude), ryby, owoce morza albo fasolę, soję lub ciecierzycę.
  • Dressing musi być, najlepiej na bazie zdrowych olejów, oliwy, ponieważ wiele witamin rozpuszcza się w tłuszczach. Zapominamy o majonezie i ciężkich, gotowych sosach.
  • Aromat podkreślą odpowiednio dobrane zioła i przyprawy, np. bazylia, oregano, tymianek czy orientalny imbir i mięta.
  • Wartość odżywczą i walory smakowe podniosą ziarna (słonecznik, dynia, sezam) oraz orzechy, których używamy z umiarem z uwagi na wysoka kaloryczność.

 

krewetki

Sałatka z owocami morza, zdrowa i pożywna

 

danie

Sałatka – posiłek idealny

 

 

 

Zdjęcia: pixabay.com

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.