Navigation Menu+

Dieta na koniec zimy

Opublikowano w Lut 19, 2018 przez w Zdrowie | 0 komentarzy

kurczak w sosie kurkowym

Kiedy kończy się zima, zwykle czujemy się osłabieni, zmęczeni, źle śpimy i mamy kłopoty z koncentracją. Do wiosny i ciepłego słońca wciąż daleko, dlatego jedynym skutecznym sposobem na złe samopoczucie może być zmiana diety. Za pomocą kilku dodatków do codziennego jadłospisu, można mieć wpływ na zwiększenie swojej życiowej energii.

kurczak w sosie kurkowym

Jak jeść, by dobrze się czuć?

Złe samopoczucie psychiczne, ale także pogarszający się stan cery, włosów, paznokci to efekt diety ubogiej w witaminy i minerały. Dieta zimowa często jest jednostajna i mało bogata w warzywa inne niż klasyczne ziemniaki. Aby lepiej się poczuć, trzeba przede wszystkim ułożyć plan posiłków. Tych powinno być od trzech do pięciu dziennie. Nie mają być duże, bo za bardzo obciążą żołądek, ale powinny być spożywane w równych odstępach czasu, czyli co 3-4 godziny. Najważniejsze jest oczywiście śniadanie, w którym przeważać powinny produkty zbożowe, ale nisko przetworzone, czyli płatki musli czy pełnoziarnisty chleb. Obiady warto wzbogacić o kasze. Wiele osób ich unika, ale jeśli obiad zostanie odpowiednio skomponowany, a pomysł na danie będzie ciekawe, cała rodzina zje je ze smakiem. Przykładem może być kurczak w sosie kurkowym, który podajemy z kaszą gryczaną albo pęczak. Pomysłów na obiady znajdziemy na pewno wiele, wystarczy poszukać. Dobrze, jeśli są oparte o dobrej jakości chude mięso, przede wszystkim kurczaka. 

kurczak w sosie kurkowym

Top najbardziej wartościowych produktów

Dodatkowo do codziennego menu warto wprowadzić takie produkty jak czosnek, który zapobiega infekcjom i leczy przeziębienia. W obecnym sezonie, kiedy wzrasta ilość zachorowań na grypę, naprawdę warto go mieć w kuchni, tak samo, jak miód, który podnosi odporność organizmu i jest źródłem minerałów i witamin. Miłośnicy słodyczy mogą także pozwolić sobie na czekoladę, ale ważne, by była dobrej jakości, gorzka. Nie tylko ma ona dużą dawkę magnezu, ale także poprawia nastrój. Świetne są także kiełki, które możemy kupić w sklepie albo uprawiać samodzielnie. Te niewielkie korzonki to prawdziwe bomby witaminowe, a do tego źródło błonnika przy minimalnej ilość kalorii. Ostatnim ze składników jest woda. O niej często zapominamy w sezonie zimowym, gdy nie odczuwamy tak silnego pragnienia, jak podczas letnich upałów. Niezależnie jednak od aury, dziennie powinniśmy wypijać 2 litry wody źródlanej, która ułatwia trawienie, oczyszcza organizm z toksyn i poprawia nastrój. Często zmęczenie to także efekt długotrwałego odwodnienia.

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.