Navigation Menu+

Dieta na jesień – rozgrzej się smacznie i zdrowo

Opublikowano w Lis 25, 2018 przez w Dom, Zdrowie | 0 komentarzy

Jesienią zmieniamy nasze menu, ograniczamy zimne dania, które wychładzają organizm. Dieta na jesień i na zimę ma rozgrzewać, wspomagać odporność, dostarczać niezbędne składniki odżywcze. No i ma też smakować, oczywiście wybornie.

Jesienna dieta – śniadanie na rozgrzanie

Zmiany wprowadzamy od samego rana. Śniadanie w jesiennej diecie powinno być ciepłe. Zamiast kanapek, zimnych jogurtów zajadamy się jajecznicą, ciepłą owsianką albo jaglanką z dodatkiem bakalii, orzechów, rozgrzewającego cynamonu, imbiru czy kakao.

jajecznica

Tradycyjna jajecznica na śniadanie?

 

owsianka

A może zdrowa , pożywna owsianka?

 

Zupy – mocny punkt jesiennej diety

Rozgrzewające zupy mogą być pikantne, korzenne, gęste (kremowe). Poleca się rosoły, zupy warzywne. Składniki, które sprawdzą się w takich zupach to m.in. por, cebula, buraki, brokuły, kalafior, fasola, marchew, soczewica, pietruszka lub ich mieszanki. Do tego rozgrzewające przyprawy i mamy posiłek idealny.

wazrywa

Warzywa – podstawa jesiennych zup

 

rosoł

Esencjonalny, zdrowy rosół

 

gulasz

Pikantna zupa gulaszowa

Dieta na odporność

Jesienne menu ma również wspomagać odporność, która jak wiadomo, zaczyna się w jelitach. A zatem zajadamy posiłki bogate w:

  • witaminę D – np. tłuste ryby morskie, jaja, żółty ser
  • witaminę C ze swojskich kiszonek, szpinaku, dzikiej róży, papryki, kiwi
  • witaminę A – jest w marchwi,, kapuście, brokułach, pomidorach
  • selen, cynk i żelazo – mięso, ryby, owoce morza, rośliny strączkowe, jajka, soja, brokuły.
zupa krem

Bogactwo witamin w gęstych zupach

 

danie

Smaczny sposób na odporność

 

kapusta

Swojska kapusta kiszona bogata w witaminę C

Pamiętajmy – dieta na jesień rozgrzewa, smakuje, pobudza metabolizm i wspomaga odporność.

Zdjęcia: pixabay.com, shutterstock

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.