Navigation Menu+

Dieta bezsolna – jak wpływa na ludzki organizm?

Opublikowano w Wrz 25, 2017 przez w Zdrowie | 0 komentarzy

dieta bezsolna

Nie można żyć, jeśli nie stosuje się soli. Sól, a dokładniej chlorek sodu, to najstarsza przyprawa świata, która nawet w obecnych czasach bywa środkiem płatniczym. Nie tylko konserwuje i poprawia smak potraw, ale także reguluję gospodarkę wodno-elektrolitową w organizmie. Jednak jej nadmiar jest tak szkodliwy, że czas zbilansować swoje posiłki i ograniczyć zużycie soli do minimum. Bez negatywnych skutków dla smaku potraw.

Sól jest wszędzie!

Bez soli nie można żyć, ale trzeba ograniczyć jej przyjmowanie, zwłaszcza gdy większość kupowanych przez nas produktów zawiera jej dodatek. Sól to znakomity konserwant i polepszacz smaku, dlatego jej dodatek znajdziemy w wędlinie, serze, konserwie, daniu gotowym, a nawet w ciastkach czy błyskawicznych deserach z torebki. Jeśli nie przeczytamy dokładnie zawartości opakowania, często nie przyjdzie nam nawet do głowy, że w danym produkcie może znajdować się całkiem spora jej porcja.

WHO zaleca, by nie przyjmować więcej soli, niż równowartość jednej płaskiej łyżeczki… na dobę! Tymczasem statystycznie Polak zjada dziennie aż 15 gramów soli na dobę, czyli trzy płaskie łyżeczki tej przyprawy. Nic więc dziwnego, że nadciśnienie, wylewy, ociężałość i opuchlizna tkanek, choroby nerek czy cukrzyca typu II są tak częstymi przypadłościami w naszej populacji.

dieta bezsolna

Eliminacja soli

Czas więc zadbać o siebie i do minimum ograniczyć ilość soli w diecie. O tym, jak to zrobić szerzej dowiecie się, zaglądając na stronę: Wyrzuć solniczkę, gdzie jest mnóstwo informacji o tym, w jaki sposób nadmiar soli szkodzi oraz jak jej unikać. Proces odzwyczajania się od soli może potrwać kilka tygodni, jednak konsekwencja i świadomość tego, jak bardzo wpłynie taka dieta na nasze samopoczucie, mogą być niezłą motywacją.

Dla ułatwienia dodam, że sól świetnie eliminują zioła, które są tanie i zdrowe: tymianek, bazylia, szałwia, mięta, estragon, bazylia i majeranek, rozmaryn – te kupimy nawet świeże w doniczkach. Do tego liść laurowy, kminek, pieprz różnych odmian, czosnek, curry, kurkuma, chili, anyż, szafran, imbir, goździki, natka pietruszki, koperek, czosnek, cebula. Ufff, sporo prawda?

Zdjęcia: foter.com

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.