Navigation Menu+

Czy schudniesz do wakacji?

Opublikowano w Cze 3, 2018 przez w Zdrowie | 0 komentarzy

dieta

Odchudzanie przed wakacjami – oto wyzwanie wiosenne. Po zimie próbujemy nagle wbić się w lekkie sukienki, kostiumy kąpielowe, szukamy pomysłów na to, jak usunąć jak najszybciej zbędne fałdki. Jeśli jednak wiemy o odchudzaniu mniej niż dietetyk, a wiedzę czerpiemy z opowiadań koleżanek, możemy wpaść w niezłą pułapkę, która sprawi, że zamiast schudnąć – przytyjemy.

dieta

Głodówka najlepsza na zrzucenie wagi?

Niekoniecznie. Na początku uczucie głodu idzie w parze ze spadkiem kilogramów, z czasem jednak organizm do minimalnej dawki kalorii się przyzwyczaja i zaczyna oszczędzać każdy gram tłuszczu. A że na niskokalorycznej diecie nie każdy jest w stanie wytrzymać, wszelkie odstępstwa od diety zaczną odkładać się na biodrach, udach i brzuszku. Przeciętna kobieta, która jest w miarę aktywna fizycznie, powinna zjadać dziennie 1900 kcal. Diety typu 1000 kcal prowadzą do niedoborów i osłabienia organizmu.

dieta

Dwa posiłki dziennie?

Zdecydowanie nie! Najlepiej odpowiednią porcję kalorii rozdzielić na 4-5 posiłków. Chodzi o to, żeby przyjmować je regularnie przez cały dzień i nie odczuwać dużego głodu. Najwięcej powinno się zjadać na śniadanie i na obiad. Podwieczorek i kolacja muszą być lekkie i niskokaloryczne.

Nie wolno jeść po 18?

Wolno, pod warunkiem, że chodzimy spać po 21.00. To nie godzina powinna wyznaczać termin zjedzenia kolacji, ale nasz tryb życia. Osoby, które pracują do późna, chodzą spać o 23 czy nawet o 1 w nocy muszą ostatni posiłek zjeść na 2-3h przed snem. Dzięki temu nie obudzą się w nocy z głodu….

A może wykluczyć węglowodany, białko lub tłuszcz?

Nie da się tak. Organizm potrzebuje wszystkich składników odżywczych. Dlatego tylko zbilansowana dieta zapewni nam sukces i dobre samopoczucie. Wykluczyć jednak należy słodycze, słone przekąski czy słodzone napoje. Uważać też należy na… owoce. Truskawki, czereśnie, banany, porzeczki i jagody także mają kalorie.

Zdjęcia: pxhere.com

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.