Navigation Menu+

Chcesz czuć się lepiej? Zacznij chodzić!

Opublikowano w Sty 3, 2018 przez w Zdrowie | 0 komentarzy

chodzenie

Coraz rzadziej chodzimy, bo za środek komunikacji służy nam przede wszystkim samochód. Skróciły się też odległości między przystankami autobusowymi, między sklepami czy urzędami. Praca często polega na długich godzinach spędzonych przed komputerem. Nawet zakupy można zrobić za pośrednictwem sklepu internetowego. Chodzić jednak warto, bo to ruch niezwykle naturalny, odpowiedni nawet dla osób starszych i z różnymi dolegliwościami fizycznymi. WHO zaleca, aby dziennie robić 10 000 kroków.

chodzenie

Czy 10 000 kroków to dużo?

Jeśli krok ma średnio 60-80 cm, to każdego dnia musimy pokonać około 6-8 km. Wliczamy w to drogę do pracy, chodzenie po schodach, spacer z psem, a nawet chodzenie po centrum handlowym. Można też wyjść na godzinny spacer, który zwykle jest równowartością 10 000 kroków. Nie musimy jednak dokładnie ich liczyć. Bez problemu kupimy w sklepie sportowym krokomierz, który sam zliczy, ile kroków zrobiliśmy i nawet poinformuje nas o codziennych wynikach. Można także wykorzystać aplikację na telefon, chociaż nie będzie ona tak dokładna, jak krokomierz, a jedynie informacyjna. Jednak to czasami w zupełności wystarczy. Liczenie kroków to świetna motywacja do zwiększenia ilości ruchu, a z czasem można wyznaczać sobie bardziej ambitne cele.

Ile powinieneś chodzić?

10 000 kroków to chwytliwe, ale ta liczba odnosi się do ludzi zdrowych. Ma być motywacją, która wyciągnie mało aktywnych zza biurek. Osoby otyłe czy przewlekle chore mogą zacząć od mniejszych dystansów, nawet od 2500 kroków dziennie i stopniowo dystans ten zwiększać do 5000 kroków. To i tak sporo dla osoby, która do tej pory w ogóle się nie poruszała. Aktywność fizyczna nie tylko pozwoli poprawić ich stan zdrowia, ale także spowoduje spadek wagi, jeśli tylko spacery nie będą skierowane tylko do barów z fast foodem.

chodzenie

Dlaczego warto chodzić?

Chodzenie wzmacnia system naczyniowo-sercowy i redukuje ryzyko wielu groźnych chorób, dotlenia cały organizm oraz pozwala spalić kalorie. To niezwykle naturalna forma ruchu, która wiąże się z małym ryzykiem kontuzji i nie obciąża stawów, dlatego zalecana jest osobom w każdym wieku.

Zdjęcia: pxhere.com

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.