Navigation Menu+

Callanetics – powrót do sylwetki z lat 80-tych?

Opublikowano w Lis 4, 2016 przez w Ciekawostki, Czas wolny, Uroda, Zdrowie | 0 komentarzy

callanetics

Ponieważ jesienną depresję zwykle staram się leczyć ruchem, a nie czekoladkami, zawsze szukam sobie jakiegoś nowego zajęcia. Po wielu miesiącach jeżdżenia na orbitreku czy robienia 15 km dziennie na rowerze, przyszedł czas na coś spokojniejszego. Jednak to nie popularna joga czy modny jeszcze kilka lat temu pilates, ale powrót do lat 80-tych…. czyli callanetics – ćwiczenia chyba już zapomniane, a młodemu pokoleniu wręcz nieznane.

callanetics

Callanetics rozciąga mięśnie i przez to modeluje całe ciało

Co to takiego?

Ćwiczenia wymyśliła w latach 80-tych amerykańska nauczycielka Callan Pinckney. Miała 40-lat a figurę modelki – kształtne nogi, wyrazistą talię i płaski brzuch. Płaski, ale nie umięśniony, jak obecne trenerki fitness (mnie sześciopak akurat nie imponuje…) Kiedyś jej sława przewyższała nawet naszą rodzimą gwiazdę fit – Ewę Chodakowską, bo kasety video (tak, było coś takiego) z układem jej ćwiczeń wychodziły na całym świecie. Także w Polsce. Wciąż można jej film instruktażowy znaleźć w Internecie, także w wersji nagranej przez Mariolę Bojarską – Ferenc.

callanetics

Po paru godzinach ćwiczeń będziesz zgrabnięjsza i sprawniejsza

Rozciągaj, a nie pompuj mięśnie

Callanetics to ćwiczenia rozciągające i napinające mięśnie. Bardzo statyczne, nie obciążające kręgosłupa, odpowiednie dla osób w każdym wieku i obu płci. Ich podstawą jest utrzymywanie pozycji i lekkie ruchy przez 50-100 sekund. Cały cykl ćwiczeń obejmuje rozgrzewkę, ćwiczenia mięśni brzucha, ud, pośladków, miednicy, ćwiczenia rozciągające całe ciało. Jedna godzina ćwiczeń zmienia sylwetkę tak, jak 10 godzin ćwiczeń w sali fitness, są więc bardzo skuteczne, ale nie da się też ukryć, że trudne (zwłaszcza na początku) i…. nudne. Więc nie dla wszystkich.

Dla mnie jednak to idealny sposób kształtowania sylwetki – można ćwiczyć w domu na dywanie, nie wymagają żadnych sprzętów, nie pocimy się przy nich, nie dostajemy zadyszki, a ciało zmienia się właściwie z ćwiczeń na ćwiczenia. Mięśnie są rozciągnięte, umysł odprężony, poczucie, że zrobiliśmy coś dla siebie trwa przez wiele godzin od zakończenia godzinnej sesji. Do tego są idealnym rozwiązaniem dla osób z bólem kręgosłupa, bo ćwiczy się łagodnie, bez nadmiernego przeciążania. Spróbujcie!

Zdjęcia: pixabay.com

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.