Navigation Menu+

6 sposobów na zdrowe odżywianie

Opublikowano w Cze 18, 2018 przez w Dom, Zdrowie | 0 komentarzy

philipiak, najlepsze garnki

Wiosna i lato to takie pory roku, kiedy szansa na jedzenie zdrowych posiłków teoretycznie wzrasta. Teoretycznie, bo regały w sklepach uginają się pod ciężarem polskich truskawek, czereśni, rabarbaru, bobu, młodych ziemniaczków czy kalafiora. Jednocześnie jednak dużo czasu spędzam na świeżym powietrzu, a czasu na planowanie oraz gotowanie jest mało. Dlatego to właśnie wtedy, kiedy jest ciepło, ciągle jadłam byle jak, zapychając się gotowcami.

philipiak, najlepsze garnki

Aż przyszedł czas na zmianę przyzwyczajeń. Oto moje rady:

  1. Zrób listę posiłków i zaplanuj zakupy
    W pośpiechu zawsze wrzucałam w sklepie do siatki byle jakie jedzenie. Jednak wystarczy usiąść na 15 minut, raz w tygodniu i dobrze zaplanować obiady i kolacje (na śniadanie i tak jadam płatki), żeby zrobić racjonalne zakupy. Dobrze jest też sprawdzić, co ma się w domu. Masz zapas makaronów? To zaplanuj zapiekankę albo spaghetti i kup tylko składniki do sosu.
  2. Idź na zakupy z listą
    Zwykle wiesz, gdzie co leży w Twoim ulubionym markecie. Patrz na listę, nie na półki czy promocje. Kup tylko to, co zaplanowałaś. Poszaleć możesz na dziale z warzywami…
  3. Gotuj na dwa dni
    Mnie to powstrzymuje przed pójściem na pizzę albo burgera. Gdy wiem, że w lodówce czeka na mnie garnek zupy z wczoraj, po prostu wracam szybko do domu. A zupy gotuj ze świeżych warzyw! Czasami możesz zmieniać nieco smak gotowej potrawy. I nie mam na myśli tylko robienia pomidorówki z rosołu, ale zupy krem z tej, która wczoraj miała warzywa w dużych kawałkach.
  4. Nie kombinuj, nie komplikuj
    Kalafior z bułką tartą i jajkiem sadzonym, zupa brokułowa, szparagi z parmezanem albo makaron z twarogiem i truskawkami – to posiłki proste, smaczne, do zrobienia w kilka minut. Jeśli nastawisz się na gotowanie skomplikowanego dania, w połowie uznasz, że wolisz zamówić pizzę….philipiak, najlepsze garnki
  5. Zmień garnki
    Nie lubisz gotować? Chcesz zacząć gotować i to gotować zdrowo. Najlepsze garnki nie tylko pięknie wyglądają, są praktyczne, szybko się nagrzewają i można je umyć w zmywarce, ale także umożliwiają eliminację soli z diety. Garnki Philipiak są do kupienia w zestawach dopasowanych do potrzeb małych i dużych rodzin. Zmobilizują Cię do gotowania zdrowo i regularnie.
  6. Używaj zamrażarki
    Jeśli wiesz, że za parę dni w pracy będzie kompletny młyn, albo po prostu porcja obiadu wyszła za duża, możesz podzielić ją i zamrozić. Plastikowe pojemniki czy woreczki można wyjąć rano przed pracą i po pracy tylko podgrzać porcję zdrowego obiadu, zamiast po drodze do domu wskakiwać do Maca.

Proste? Pewnie! Do tego tanie.
Zdjęcia: pxhere.com

Dodaj komenatrz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.